Pàgines

dimecres, 1 de setembre del 2010

Menorca per compartir



Aquest any, hem marxat uns dies a Menorca. I no, no hi em anat des de Cadaqués, ni amb cap veler. Ni carregats de cervesa ( digueu-me poc catalana però la cervesa estrella no m'ha agradat mai). I no, els banyadors no ens queden igual que als protagonistes.

Ja fa temps que voliem conèixer l'Illa i al març, en ple post-operatori vam agafar els billets i vam començar a preprarar el viatge. De fet, al principi era una excusa per no pensar en el meu trist estat de salut.

Quan la gent ens preguntava on marxeu, i els deiem Menorca tothom feia un "ooooohh" us encantarà!!! Potser ha estat justament això, l'emoció i la projecció dels altres que un cop coneguda l'Illa, puc dir.. Si, és molt bonica però.. res més! ni oooooh, ni us encantarà, ni és lo millor del món.

Per mi el millor han estat els pobles, tant Ciutadella, com Maó tenen un encant especial. Cada racó es bonic. Es Mercadal, Fornells ( on estàvem allotjats), petits poblets que crida l'atenció "lo" ven cuidats que estan.

Les platges? que voleu que us digui, em decanto totalment per les del NOrd, ni macarella, ni turqueta, ni cala Galdana. Si, un color preciós però res més. Això d'haver de caminar per la platja fins que l'aigua et cobreixi mai m'ha agradat, jo a l'aigua em fico per nadar, no per caminar. I la sorra, tant fina que la portes enganxada a la pell tot el dia..
Les del nord en canvi ja son una altra cosa, s'asemblen més a la meva costa brava.. roca, pedra, fondaria i ideal per fer snorkel i perdre's durant hores. Les millors per mi cala Tirant, Pregonda i Benimel·Lá.

Pel que fa a la gastronomia, doncs evidenment no e probat la caldereta.. pagar 150 euros( al lloc mes barat) per una sopa de llagosta.. la veritat em dol i molt. NO ens em entaulat cap dia, els preus son força elevats i hem hagut de prioritzar.

Nosaltres hem recorregut la illa amb moto, perquè sortia mes be de preu que el cotxe. Hem tingut sort que no ens ha plogut i puc dir que amb la moto molt i molt be. Còmode, ràpida per aparcar sobretot. NO hem pagat parking a cap cala..etc

Pel que fa a la gent.. a mi m'agrada parlar pels descosits i preguntar jejeje.. doncs si amable, però amable i punt. Per ser una illa trobo que son força tancats. Ara que caldria veure'ns a nosaltres tractant als turistes..

I per acabar, dir que és una Illa per compartir, això si. Sobretot amb un bon llibre, per les estones de platja, de calma, de passeig. Jo la vaig compartir amb " Junts i prou" de l'Anna Gavaldà i amb " De que parlo quan parlo de córrer" de Marukami.

L'anècdota del viatge: A l'avió anant cap a Maó, davant nostre hi havia una dona sentada amb dos nens de 2 i 4 anys.

- Mama perquè marxem a Menorca de vacances?
- Perquè és molt bonic, molt més que Barcelona!!
- I perquè no vivim a Menorca si no t'agrada Barcelona?
- Perquè no pot ser.
- I tots els que van a Menorca és perquè no els agrada barcelona?
- Potser si, a la gent li agrada marxar de vacances a altres llocs per conèixer coses noves.
- Doncs a mi m'agrada Barcelona i no hem d'agafar l'avió.

us deixo l'anunci per si algu no l'ha vist encara! :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada