Pàgines

dimecres, 10 de novembre del 2010

La coleta del Barón de Müchhausen




En una de les primeres conversacions, ara ja fa uns 4 anys, que vaig tenir amb la meva psicòloga, em va parlar del barón de Müchhausen.
Em va explicar la història que on un baró( que duia una cua al cap) anava passejant amb el seu cavall pel bosc quan de sobte va caure en un forat ple de fang i quan més es movia més s'endinsava. Diuen que va mantenir la calma i ell sol es va estirar de la cua fins aixecar-se ell i cavall i elevarse i posar-se a un lloc segur.

La "moraleja" de la piscologa era que a vegades estem tant ficats dins del nostre propi espiral que nosaltres mateixos ens hem d'extraure de la nostre realitat des de dins i observarla des de fora. Que és dificil, però que nosaltres mateixos hem de tenir la força suficient com per "estirar-nos" quan calgui encara que estiguem enfonsats.

Em vaig comprar el llibre però no vaig llegir res més.. l'altra dia com per art de màgia ( i perquè feia endreça diguem-ho clar) va aparèixer a les meves mans un altre cop. HI ha mil històries surrealistes però de seguida enganxen i de la cual es poden extreure moltes idees. Un món de somnis on tot és possible però on cal lluitar i guanyar-s'ho tot.

Tot és possible per aquell que ho creu.

Ell llibre de la fotografia és de caràcter psicoterapeutic. PErò hi ha varis autors que s'han encarregat d'anar recollint les seves obres si us interessa el tema o us ha entrat el cuc a la wikipedia trobareu molta informació!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada